Wpisy z tagiem: kapłanka

poniedziałek, 19 grudnia 2016

Opis karty Kapłanki w kontekście portretu tarotowego wg pani Chrzanowskiej na pozycjach od 1 do 8.

Numery przy opisach oznaczają pozycję w tarotowym portrecie. UWAGA! Pozycję nr 4 w portrecie najlepiej czytać wraz z nr 1, bo wtedy idealnie widać powody np niemożności rozwinięcia skrzydeł w młodym wieku i poza tym interpretacja karty na pozycji nr 4 moze się zmieniać (ulega modyfikacji) w zależności od karty na pozycji nr 1.

KAPŁANKA

1. U dziewczyn: nieśmiałość, obserwacja zamiast działania, trudności w integrowaniu sie z rówieśnikami, wewnętrzny pęd do nauki, rozległe zainteresowania tematami spoza programu szkolnego i nieprzystające do wieku (sięganie po ksiażki naukowe, dla dorosłych itd), zorientowanie na karierę naukową, niedbanie o modę i wygląd (lub tylko podstawowymi kwestiami), duży wpływ kobiety z rodziny na młodą dziewczynę, szybkie wyjście za mąż plus dzieci plus wejście na ścieżkę "kury domowej"

U chłopców: nadopiekuńcza matka ograniczająca samodzielność, dorastanie tylko wśród kobiet (siostry, ciotki, matka itd) lub jeśli ojciec był, to nie liczono się z nim (czyli brak męskiego swiata w dzieciństwie), utrwala się na resztę życia obraz kobiety idealnej (patrz matka) lub kobiet, których się nienawidzi (patrz matka), pęd do nauki, nieśmiałość

2. U kobiet: zainteresowanie sprawami duchowo-ezoterycznymi, postępowanie z wielką wewnętrzną pewnością siebie jednocześnie nienarzucającą swojej postawy otoczeniu, wybieranie zawodów typowo kobiecych lub dążenie na szczyt nieoficjalnymi ścieżkami (przez łóżko, przez intrygi, ale też dzięki umiejętnościom działania za kulisami i w cieniu); jeśli u zainteresowanej w innych pozycjach pojawiają sie sprzyjające karty, to utknięcie w związku z żonatym

U mężczyzn: szukanie kobiety, która będzie wsparciem (żony, przyjaciółki, szefowej itd), podążanie za kobietami i tym samym brak męskiej perspektywy, czasem ujawnia się homoseksualizm, nieumiejętność utrzymania i rozwoju związku. Ogólnie u mężczyzn w tym okresie życia (jak i w innych) krąży zawsze cień jakiejś kobiety.

3. U kobiet: mądrość życiowa, fajna typowa babcia

U mężczyzn: potrzeba posiadania obok kobiety, która się zajmie nimi i domem

U obu płci: zazwyczaj przebywanie w domu opieki lub osoby, która zorganizuje życie (pielęgniarka środowiskowa, sąsiadka, córka, wnuczka itd). Słaby wzrok i słuch.

4. U kobiet: kompleks matki, kompleks kobiecości, zamknięcie w świecie nauki, książek; nie wiem czy traktować to jako negatyw, ale była osoba, mając Kapłankę na tym miejscu, na znak protestu (ogólnie rozumianego) złożyła śluby zakonne.

U mężczyzn: niechęć do kobiet, kompleks Edypa, brak miękkich umiejętności międzyludzkich

5. U kobiet: rozkwit sił umysłowych, świadomość dyskretnego i skutecznego oddziaływania na ludzi, aby dążyć do celu, olśnienie magiczne i ezoteryczne.

U mężczyzn: na tej pozycji Kapłanka najczęściej mówi o kryzysie płci, odkryciu homoseksualizmu, chęć zmiany płci itd. Także świadomość posiadania kobiety u boku, która jest punktem odniesienia w ich życiu (matka, szefowa, zona) - różnica między Kapłanką a Cesarzową na tej pozycji wynika z tradycyjnych znaczeń kart.

6. Tradycyjne znaczenia karty z pozycji prostej - to są dary i talenty dla kobiet. U mężczyzn - szukaj takiej kobiety jak Kapłanka lub działaj jak ona (czyli zmięknij).

7. U kobiet: przerobienie kompleksu matki, uwolnienie się z trójkątów, podniesienie głowy w życiu, ezoteryka

U mężczyzn: przerobienie tematu "kochanka" (jak to zrobi pokaże poz. 8), matka. Zobaczenie swiata oczami kobiety.

8. Obie płcie: rozwijanie intuicji, wrażliwej części duszy i serca, u kobiet stanie sie dobrą czarownicą, próby odganięcia tajemnic świata.

O autorze